2011. december 27., kedd

Sümegi süti

Hozzávalók: 40 dkg dióbél, 2x40=80 dkg cukor, 3 evőkanál kakaó (vagy 2 kocka főzőcsoki), 8 tojás, 2 csomag vaj, 4 evőkanál prézli.

Gyártás menete: A 8 tojás fehérjét kemény habbá verem, hozzáadom a 40 dkg cukrot (lassanként), ehhez adom a 40 dkg őrölt dióbelet és a prézlit. Két részre osztom, tepsi hátán 2 lapot sütök ebből a masszából. (a lapokat mérsékelt tűzön inkább szárítani kell, mint sütni)
A 8 tojás sárgáját a másik 40 dkg cukorral, a vajjal, kakaóval gőz fölött kb 1 órán át főzöm (tejfőző fazékban főztem én). Miután levettem a tűzről belekavarok 1 vaniliaeszencet (abból a kicsi patronszerű eszencből). Kicsit hagytam hülni a krémet, majd 2 részre osztottam, felét a  lap közé kentem, másik felét a süti tetejére.

Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

Alíz, Erdélyből írta...

Békés, boldog, gasztrokalandokban bővelkedő Új Esztendőt kívánok! Nagyon tetszik a neve ennek a sütinek, egyszer majd kipróbálom. :)

Jutka írta...

Örömteljes Boldog Új Évet kívánok!

Névtelen írta...

Csak itt találtam meg ezt a receptet - nagyon örülök neki!
De az a kérdésem, hogy mekkora tepsiben sütötted?
Előre is köszi!

Manka (Iszlai Margit) írta...

Udv. A lapokat egy 30x40 cm-es tepsi hatan sutom sutopapiron. Sajnalom,hogy ilyen kesore valaszoltam, reg nem jartam errefele.

Keress, hogy találj ;)

Google